یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

 روادید ورود به عراق از دوم مهرماه درایلام صادر می شود

 روادید ورود به عراق از دوم مهرماه درایلام صادر می شود

بنابر خبر روابط عمومی حج و زیارت ایلام؛ سرپرست حج و زیارت استان با بیان اینکه امکان تردد زائران از مرز مهران بدون روادید امکانپذیر نیست، گفت: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده ثبت نام از متقاضیان در دفاتر زیارتی و صدور رویداد در کسنولی موقت جمهوری عراق در ایلام از دوم مهرماه آغاز خواهد شد.

حیدری اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح از اوایل شهریور ماه آغاز شده است .
وی از فعال شدن چهار دفتر خدماتی زیارتی دیگر در استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هم اکنون صدور روادید در چهار کنسولگری تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته صدور ویزا در ایلام دوم مهرماه خواهد بود.
سرپرست حج و زیارت استان ایلام از کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی شهرهای منتهی به مهران خبر داد و یادآور شد: دولت عراق تاکید دارد که به هیچ وجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد و متخلفان احتمالی با برخوردو مجازات قانونی مواجه می‏شوند.
وی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین خواست برای ثبت نام به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار